Monday 24 October 2016

5 CARA MUDAH BEBAS HUTANG PTPTN

Image result for 5 CARA MUDAH BEBAS HUTANG PTPTN

5 CARA MUDAH BEBAS HUTANG PTPTN
=================================

Kami percaya ramai di luar sana masih mempunyai hutang lapuk dengan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) sehingga ke hari ini. Kami pun masih ada banyak baki yang masih belum dijelaskan, maklumlah malas membayar dan masih belum dikejar undang undang.

Jangan contohi apa yang kami buat kerana ada banyak cara sebenarnya untuk anda langsaikan hutang PTPTN anda dengan cepat dan kami sendiri sudah mula mengambil langkah langkah awal supaya tidak ada masalah kepada diri sendiri di kemudian hari.

Khabarnya mereka yang masih berhutang dengan PTPTN bakal disenarai dalam CCRIS pula. Fuh, bahaya. Ini ada beberapa tips bagaimana untuk anda membayar hutang PTPTN anda dengan mudah kerana mereka menyediakan banyak lokasi untuk pembayaran.

1. JADI PEMINJAM YANG BAIK, BAYAR IKUT WAKTU

Langkah terbaik bagi semua peminjam PTPTN sama ada yang telah disenaraikan dalam CCRIS atau belum ialah untuk menjadi peminjam yang baik (good paymaster) iaitu dengan memastikan pembayaran bulanan adalah teratur dan mengikut jdual bayaran balik yang telah ditetapkan.

Letak ketepi setiap bulan dana khas untuk membayar semula hutang pelajaran kita dahulu. Senang sahaja kalau niat anda kuat untuk langsaikan hutang sendiri ‘kan?

2. BERUNDING JUMLAH ANSURAN DENGAN PTPTN

Bukan semua kita bernasib baik dapat pekerjaan besar selepas tamat graduasi dan jika bayaran ansuran bulanan di luar kemampuan, anda boleh hadir ke mana mana 60 pejabat PTPTN Negeri, cawangan atau kiosk di seluruh negara untuk rundingan.

Selain itu anda boleh turut hubungi Eksekutif Pemasaran PTPTN yang disediakan percuma untuk anda hubungi jika mahu berunding hal bayaran ansuran. Cuma jangan lari dari tanggungjawab, kasihan generasi kita akan datang

3. BAYAR DI LEBIH 3,000 EJEN PTPTN

Ramai juga yang tidak tahu yang sebenarnya anda tidak perlu ke pejabat PTPTN setiap kalimahu membayar ansuran bulanan. Mereka telah melantik Bank Islam, CIMB Bank, Bank Simpanan Nasional, Bank Rakyat dan Pos Malaysia yang memiliki lebih 3,000 cawangan di seluruh Malaysia untuk memudahkan pembayaran.

Selain itu anda juga boleh menggunakan kemudahan bayaran balik tanpa tunai melalui EDC Terminal di kaunter PTPTN menggunakan kad ATM atau kad debit bank tempatan anda.
Pasti ada satu yang hampir dengan tempat tinggal anda, tiada lagi alasan.

4. POTONGAN GAJI & PERBANKAN INTERNET

Kalau anda membaca artikel ini, besar kemungkinan yang anda tahu bagaimana untuk guna perbankan internet. PTPTN juga memudahkan anda untuk membayar ansuran bulanan dengan semua perbankan internet utama di Malaysia seperti Maybank2u, CIMB Clicks, Bank Islam, Public Bank dan banyak lagi.

Selain itu juga untuk memudahkan kerja dan supaya anda tidak terlupa, PTPTN juga tawarkan sistem potongan gaji setiap bulan yang boleh anda pohon dan borang boleh diperoleh melalui portal rasmi PTPTN.

5. PENGELUARAN KWSP

Tahukah anda yang pembayaran ansuran pinjaman PTPTN anda boleh dilakukan dengan pengeluaran dana dari Akaun II KWSP. Permohonan untuk mengeluarkan wang dari akaun tersebut boleh dilakukan oleh peminjam dan ibu atau bapa peminjam selagi ianya memenuhi syarat berikut. Senang kan?

Kami dan pastinya pihak PTPTN sendiri berharap yang semua langkah di atas boleh membantu anda untuk keluar dari kemelut hutang PTPTN secepat mungkin selain membantu generasi akan datang untuk menikmati kemudahan seperti anda sekarang.

Nak kerja part-time mudah
klik di sini –>http://tinyurl.com/znjrrmj


No comments:

Post a Comment

Daftar Sekarang