KOMISEN

    1. Apakah keperluan minima kelayakkan?
      • Tambah nilai minima sebanyak RM30 untuk setiap bulan anda akan layak menikmati komisen.
    1. Adakah pindahan kredit diterima?
      • Tidak. Anda boleh memindahkan kredit kepada pengguna frenz yang lain akan tetapi ianya tidak akan dikira sebagai tambah nilai untuk bulan tersebut. Maka, peratusan komisen juga tidak akan dikira.
    1. Mengapa anda tidak layak untuk mendapat komisen?
      • Berikut adalah beberapa sebab mengapa anda tidak akan layak untuk mendapat komisen pendapatan bulanan anda:
        • Tidak memenuhi syarat tambah nilai sebanyak RM30.00 sebulan
        • Anda akan diberi masa untuk membuat tambah nilai minima pada setiap 1hb sehingga 15hb sekira tiada minima tambah nilai sebanyak RM30.00 dibuat anda tidak layak untuk menerima komisen dari rangkaian anda pada tempoh tersebut, akan tetapi ianya akan dikira semula untuk komisen yang bermula daripada 16hb sehingga hujung bulan. Sekira anda tidak juga membuat tambah nilai minima pada tempoh tersebut dilakukan anda juga tidak layak untuk menerima komisen pada tempoh kedua ini bermula.
        • Untuk komisen “Area Manager” anda juga perlu membuat tambah nilai minima sebanyak RM30.00
        • Sekiranya talian anda telah ditamatkan atau tempoh sah laku kredit telah tama and juga tidak layak untuk menerima komises tersebut
        • Maklumat akaun perbankan tidak lengkap. Sila kemaskini
    1. Bagaimana ingin menyemak komisen di dalam akaun?
      • Laman sesawang login.frenz.my
      • Tekan pada “Income” dan semak dengan mekan butang “report”
      • Pengguna boleh melihat jumlah bonus terkumpul dan tambah nilai peribadi
    1. Bilakah bonus akan dibayar bagi bonus tambahan?
      • Bonus tambahan dibahagi kepada 2 jadual pembayaran
Sim kad yang didaftarkan semasa waktu berikutPembayaran Bonus
Jadual 1
1h hingga 15hb setiap bulan
Akan dibayar pada 15hb dibulan berikutnya.
16hb sehinggang di penghujung bulanAkan dibayar pada setiap 30hb pada bulan berikutnya
Jadual 2
Group Development Bonus untuk “Area Manager”
Pemohonan pengeluaran bonus boleh dilakukan pada setiap hari Khamis setiap minggu
    1. Mengapa Bonus masih tidak dimasukkan di dalam sistem?
      • Rujuk sila rujuk kepada perengan komisen diatas ((perengan 3)
      • Rujukan ahli baru masih belum membuat penaktifan perkhidmatan Frenz Network melalui email, pertama memanggil atau sms. Sila pastikan bahawa ahli rujukan anda membuat demikian.
    1. Bagaimana komisen itu akan dibayar?
      • Komisen yang melebihi RM150.00 keatas sahaja akan dimasukkan ke akaun bank masing masing manakala komisen yang kurang daripada RM149.00 kebawah akan dibayar dalam bentuk point yang boleh digunakan untuk membeli produk produk dilaman sesawang e-commerce atau tambah nilai.
      • Pembayaran diberi pada 21hb bulan berikutnya.
    1. Saya tidak mempunyai akaun bank, bagaimana bonus diberikan kepada saya?
      • Pergi ke laman web www.frenz.my untuk memuat turun Borang Akaun Pihak Ketiga, cetak dan isikan borang dan hantar kepada ibu perjabat kami.
      • Borang yang lengkap tersebut juga boleh dihantar kepada kami melalui email dicare@frenz.my sila pastikan pada subjek email tersebut di tulis PEMOHONAN PENGELUARAN PIHAK KETIGA salinan Kad Pengenalan / Pasport untuk kedua-dua pihak yang terlibat.
    1. Adakah terdapat sebarang caj untuk transaksi bank?
      • Setiap transaksi yang dibuat melalui bank akan dikenakan caj sebanyak RM3.
    1. Adakah saya mendapat komisen jika saya tidak mempunyai ahli bawah rujukan saya?
      • Jika anda tidak mempunyai ahli bawah rujukan, anda tidak akan layak mendapat apa-apa komisen.
      • Anda akan mendapat komisen itu jika anda mempunyai rangkaian anda

No comments:

Post a Comment

Daftar Sekarang